BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

THIS IS ME!

THIS IS ME!
anep..

Saturday, March 20, 2010

Tabuk

Selepas berjalan2 di Madain Saleh..kiteorang sume teruskan perjalanan ke Tabuk...di bahagian Utara saudi sebelah jordan..

Tabuk ialah destinasi seterusnyer..perjalanan ke Tabuk memakan masa 4 jam 30 minit saje..(sebab tido sekejap je la...)bertolak ke Tabuk pada pukul 10.30 pagi dan tiba pada pukul 3.00 petang...cuaca pada masa tu kat Madain Saleh ialah 18c shj..sejuk...perjalanan ke Tabuk dapat melihat pemandangan yang cantik dan indah walaupun org kate padang pasir...jalan kat highway hanya ada 3 lorong..minyak kalau x cukup kena tolak la sampai jumpa stesen minyak..
setelah lama duduk dalam kereta sehingga krem pinggang...tiba juga di Tabuk...kiteorang tido kat hotel hotel yang bernama HOTEL AL-JAZEERAH..harga bilik sr180 selepas bapa2 tawar menawar harga bilik...dapat la bilik suite 2 bilik...huhu..Pada malam tu nak pi makan kat kedai......(x ingat name kedai..sori) kitaorang pun makan dengan selera apalagi saya yang lama menanti perut diisi...
selepas tu kitaorang pon pergi jalan2 yang ada jual bundle pakaian askar...macam2 saya test akhirnya dapat la mafla yang berharaga 10 riyal..selepas tu pi balik hotel dan tido...
Pada hari seterusnya..pada awal pagi saya dan keluarga saya jer..pergi sarapan kerana ahli lain masih tido...kiteorang makan di kedai yang sama..menunya ialah roti canai..sedapnya...selepas tu kitaorang pi ke stesen kereta api kat Tabuk nier..sebelah nier gambar papan stesen kereta api yang dah lama tutup..ader jugak nier gambar stesen..
selepas tu kitaorang beramai2 ke istana Tabuk..Selepas singgah di tempat2 yang ader sejarah..kiteorang teruskan perjalanan ke Haql..untuk melihat gambar2 di Tabuk..SILA KLIK DI SINI..

0 comments: